субота, 29. март 2014.

Мојим брдима



Мојим брдима

О, вас ја љубим, моја брда сура,
Студени станац, на ком цвијет не цвјета.
Орлова сијело и рочиште бура,
Гдје муња муњу с громовима срета!

О, вас ја љубим, љубим изнад свега,
Џиновске хриди сиједијех глава!
Свједоци нијеми доба негдашњега,
Слободе наше и нашијех слава!

Јест око моје по камењу голу
Резана оштрим мачем чита слова,
Што прошлост зборе свијетлу и холу,
Јуначних мојих давних прадједова!

А душа моја у заносу милу
Свијетле слике пред оком ми ствара:
Ја видим понос, господство и силу
Властеле наше и наших владара!

Ја видим дивне витезове оне,
Мушког ока и мишице чиле,
Очи ми сузе рдоснице роне,
А душа хрли, љуби слике миле.

О, вас ја љубим, љубим изнад свега,
Џиновске хриди сиједијех глава!
Ви света мјеста крвавог биљега,
Чувених наших мејдана и слава!

                                               (1905.)






Нема коментара:

Постави коментар